26 Jul 2011

Avantajele studiilor CSS - #2 - Vanzare mai simpla si mai confortabila

O regula de aur spune ca este mult mai usor sa devoltam relatia cu un client decat sa atragem unul nou. Mai ales in aceste conditii de criza.
Avantajele unui client vechi, multumit si loial: 
plateste mai mult pentru acelasi produs
apreciaza serviciul si relatia personala
este dispus sa incerce si alte produse sau servicii ale companiei
Un client nou trebuie deseori convins prin pret si va fi mult mai putin profitabil 

Chiar asa este? Un exemplu relevant il constituie telecomunicatiile. 
Analizati tipul de abonament de servicii de telefonie mobila de care beneficiati in prezent (presupunand ca il aveti de 3-4 ani) si comparati-l cu ofertele curente. Este posibil sa ajungeti la concluzia ca platiti mai mult pentru aceleasi servicii decat un client "proaspat".

In plus, pentru atragerea unui client nou trebuie investiti bani seriosi (ex. subventionarea unor echipamente) in timp ce pentru mentinerea celor existenti lucrurile stau mult mai simplu.

Si nu este un exemplu unic.