22 Nov 2011

Povestea unei invitatii - sau cum putem imbunatati lucrurile

Pe data de 21 Noiembrie (adica ieri) am primit la sediul firmei noastre o invitatie. Aceasta dedicata unui seminar pe tema tiparirii digitale care va avea loc pe 23 Noiembrie (adica maine).

De ce a fost trimisa catre noi?
Probabil ca s-a utilizat o baza de date neverificata. Compania noastra, ca multe altele, are inscris la ONRC si codul CAEN aferent productiei publicitare si activitatilor de print. Totusi este o practica des intalnita si multe companii nu deruleaza efectiv toate activitatile inscrise in statut.

Cat a costat? Dificil de spus. Totusi, o trimitere postala simpla valoreaza cel putin 1 RON + plic + imprimare + personalizare, etc = cel putin 2 RON (0.5 eur)

A fost eficienta? Nu stim, insa premisele sunt negative. Cati dintre noi ne-am modifica agenda de peste 2 zile pt un seminar al unei firme? Invitatia a fost trimisa (cf datei postei) pe 16.11 (miercuri), prin posta simpla, fara confirmare de primire, in timp ce evenimentul se derula in mai putin de 1 saptamana, cu RSVP aproape similar cu data primirii propriu zise a invitatiei. 

Costurile reale de targetare? Daca 3 din 4 companii unde a ajuns invitatia se afla in cazul nostru (adica nu in publicul tinta - ceea ce nu e improbabil) rezulta un cost per client relevant de cel putin 2 euro pentru transmiterea unei simple invitatii.Cam mult nu?

Ce am fi putut noi face? 
1. Generarea unei baze de date complet verificate  cu clienti confirmati prin Lead Generation. Astfel, pentru cei 2 euro/companie ar fi putut fi transmise materiale mult mai generoase sau pur si simplu s-ar fi facut o economie substantiala.
2. Analiza nevoilor clientilor. Prin analiza modului de business al clientilor, se pot regla atat subiectele tratate in seminar (pentru un impact mai puternic) dar si politica de vanzari in sine
3. Transmiterea invitatiilor si confirmarea telefonica a prezentei la seminar. Asta cu costuri comparabile, sub 1 euro/companie contactata. In plus , o invitatie adresata verbal are un impact mai puternic si permite identificarea din timp a unor chestiuni cum ar fi numarul de participanti, impact, grad de interes, etc.

Nota: din invitatie au fost sterse detaliile care permiteau identificarea expeditorului.