27 Nov 2011

Ce procent de succes au ofertele tale? 10-20%? Ce stii despre restul clientilor?

Stii ce s-a intamplat cu restul ofertelor? Plecand de la premisa ca marea majoritate a cererilor de oferta vin dint-un interes real al clientilor pentru produsele pe care le vinzi (sau pe care ei cred ca le pot cumpara de la tine) este foarte util sa vezi ce ce s-a intamplat cu ofertele care nu au fost acceptat de clienti. 

Beneficii? O crestere a ratei de succes a ofertelor de la 10% la 20% consta practic in dublarea vanzarilor. 

Ce putem face pentru tine? Putem derula un proiect axat pe evaluarea ofertelor neacceptate de clienti. Practic iti spunem de ce nu au fost ofertele acceptate:
  • Nu au gasit ceea ce doreau? Au crezut ca pot gasi la tine un produs care nu e in oferta? In acest caz trebuie fie sa iti restructurezi oferta fie sa comunici mai bine ceea ce vinzi efectiv. 
  • Au cumparat de la altcineva? De ce? A fost prea scump, nu a fost clientul bine tratat, bine informat de catre personalul de vanzari?
  • Nu au mai cumparat deloc? De ce s-au razgandit. Ce ai fi putut face pentru a-i convinge totusi sa cumpere?
Este scump un astfel de studiu? Chiar deloc. Gandeste-te doar cum ar fi sa cresti rata de succes a ofertelor cu 2-3% si care ar fi beneficiile acestui fapt. Apoi hai sa discutam despre un astfel de proiect.