Daca in 2012 au fost deschise sapte
noi magazine de bricolaj, in acest moment deschierea de unitati noi nu pare sa
reprezinte o prioritate pentru companiile din acest segment. Dedeman, este
singura compania care confirma ca exista posibilitatea de a deschide noi
unitati in 2013, acestea urmand a fi situate in Galati si Mirecurea Ciuc.
Evolutia
cifrelor de afaceri ale principalelor companii de pe piata de bricolaj evidentiaza faptul ca acest sector a fost totusi mai
putin afectat in perioada de criza decat sectore conexe, cum ar fi
constructiile sau imobiliarele.
Dedeman a fost cea mai activa
companie in cei patru ani de criza, aceasta a deschis, in 2012, patru unitati noi in urma unor investitii de
aproximativ 60 mil. euro, ce au extins reteaua la 30 de magazine.
Pe langa Dedeman, germanii de la
Hornbach au finalizat in 2012 o investiĊ£ie de 30 de milioane de euro intr-un
magazin din Timisoara, in timp ce austriecii de la BauMax au deschis cu 20 mil.
euro cea de-a doua unitate a companiei din Cluj. Cel de-al saptelea magazin
deschis in 2012, apartine retelei Ambient din Sibiu, care a deschis magazinul
cu numarul 14 in Brasov.
Perspectivele pietei de bricolaj
pentru 2013 sunt incerte, se inregistreaza o prudenta ridicata in ceea ce priveste
expansiunea si o crestere a presiunii clientilor asupra micsorarii preturilor materialelor de constructii pe fondul diminuarii cererii.