28 Nov 2011

Scripturile de vanzari? Cat de targetate?

Aflam ceva despre clienti inainte de a suna? Sau sunam, punem aceeasi "placa" si vedem cati clienti "pica" si cati nu?

Sunam netargetat? Sunt ofertele noastre adaptate clientilor? Canalele de vanzare? de livrare a mesajului?

Intai sa stabilim chestiunea asta, apoi sa vedem si cat de insttruiti sunt oamenii de vanzari.

Zilele trecute am primit un telefon de la o firma care ofera sercvicii IT. "Placa" a fost urmatoarea:
- Buna ziua - aveti in companie echipamente IT? [chiar era necesara oare intrebarea?]
- DA
- Colaborati cu o companie specializata pt mentenanta si suport? 
- Nu, avem un angajat intern ?
- Sa stiti ca daca colaborati cu noi e mult mai avantajos
- Nu, nu cred, nu stiu ce sa zic, problemele hardware sunt exteem de rare....
-Bba da, sa stiti ca asa e. v-ar interesa o oferta ?....
- Nu cred....
- Bine, va multumesc... 

Acum ma gandesc - nu e pacat de timpul pierdut si de banii irositi pe telefon? Pentru ca ceva ma face sa cred ca nu am fost noi singura companie unde s-a discutat asa?

Cum se pot preveni astfel de situatii?
- baze de date precalificate - inclusiv o preanaliza a situatiei existente pe piata
- scripturi de vanzari mai bine gandite in raport cu conjunctura existenta pe piata.

In ambele cazuri va putem ajuta.